fbpx

Kaş’a Gittik Gözümüz Kaldı

Kaşa Gittik Gözümüz Kaldı

Üniversite yıllarında dalış meraklısı birçok arkadaşımdan Kaş ismini çokça duymuştum. Tabii duymuştum diyorum çünkü dalışa merakım olmadığı için gitme gereksinimi de duymamıştım o yıllarda. Taa ki evlenene kadar. Hani derlerdi ya insan evlenince eşinin isteklerini de göz önünde bulundurması gerekir diye benimki de öyle  desem.

Kaş

Evlendikten sonra Balayı planları yapıyor fakat nereye gideceğimize karar veremiyorduk şunu biliyorduk ki kafa dinleyeceğimiz sakin bir yer olması bizim için önemliydi. Eşimin de dalış merakını dikkate alarak ilk aklıma gelen Kaş oldu.

Kalkan Villaları

Kaş ta kalacak yer konusunu araştırırken Kalkanda bulunan Muhafazakar Villa bizim hoşumuza gittiğinden biz Kalkan’ da kalmaya karar verdik. Kaş ile Kalkan arası 15 dakika gibi uzaklıkta bu bile bizim için oldukça yakın her gün sabah 1.5 saatte işe anca gidiyoruz.

Fethiye Muhazakar Villalar
Kaşa Gittik Gözümüz Kaldı

Biz Fethiye tarafından gelerek  Kalkan’ a ulaşmıştık. Ankara-Afyon yönünden gelecekler var ise Elmalı dan Finike’ye inip ondan sonra Kaş’a gidebilirsiniz. Şu hatırlatırım ki her iki yolda da viraj var km bakıp ta gideceğiniz yeri hesapladığınızda hesap pekte tutmuyor çünkü yol hep dikkat gerektiriyor.

Kaş Deniz Ürünleri

Biz bile Kalkan’a vardığımızda akşam 09:00 olmuştu. Villamıza eşyaları bıraktığımız gibi kendimizi güzel bir akşam yemeği yiyebileceğimiz restauranta atmak oldu. Sahil kasabasın da deniz ürünleri yenir modasına biz de uyarak Akdeniz’in lezzetli balıklarından yedik. Alternatif Terrace Restaurant İşletmeci Ömer bey’ den de Kalkan’ da ve Kaş’ta neler yapılır, nereleri gezilir konusunda tiyoları aldıktan sonra iyi bir uyku çekmek için villamızın yolunu tuttuk.

İlk kez gidecekler için Kalkan da ve Kaş ta nerler yapılır, nereleri gezilir, nereleri görülür konusunu meraklıları için derledik.

Kalkan Plajı

Sabah evimizin konforunu ve rahatlığını artamayan villamızda ehli keyif kahvaltımızı yaptıktan sonra Akdeniz’in mavi sularında yüzmek için kendimizi Kalkan halk plajına attık. Deniz’in güzelliğinde tüm gününüzü şezlong da güneşlenerek geçirebilirsiniz.

Kaş Tüplü Dalış

Kaputaş plajı Kalkan’dan Kaş’a giderken yolunuzun üzerinde fakat bizim dalış planımız olduğu için burada denize girmeyi sonraya ertelemiştik. Kaş’ta dalış yapmayı planlayanlar için her sabah kaş limanından saat 10:00 da hareket eden dalış tekneleri akşamüzeri saat 18:00 da dönüş yapıyor.

Kaş Kaputaş Plajı

Turkuaz rengi denizinde yüzmekten zevk alacağınız Kaputaş çok büyük olmamasına ve denize sıfır otellerin yakınında olmamasına rağmen oldukça popüler. Öyle ki Turizm Bakanlığı fotoğraflarını Ölüdeniz gibi Türkiye tanıtımında kullanmakta.

Kekova

Kaş’ta katılacağınız tekne turu ile Kekova’ya ulaşabilirsiniz.  Mavi yolculuk teknelerinin de uğrak yeri olan Türkiye’nin tek batık kenti Kekova aynı zamanda sit alanı olarak ta bilinmektedir. Bu tura katıldığınızda Simena antik kenti ve Üçağız da ki Theimussa antik kentlerindeki görebiliyorsunuz.

Kaş Yamaç Paraşütü 0539 646 6460

Adrenalin yaşamak istiyorsanız Kaş’ta yamaç paraşütünü deneyebilirsiniz. 900 metreden havalandıktan sonra Yunanistanın Meis adasına doğru süzülüyorsunuz yok burası bizi kesmez derseniz her gün yüzlerce insanın uçtuğu popüler 1970 metre yüksekliğinde ki Ölüdeniz’e sadece 1.5 saat uzaklıkta olduğunuzu da hatırlatırız.

Demre

Tarih ve İnanç turizmi için Hristiyanlar tarafından önemsenen Demre’nin  merkezindeki Myra Antik Kenti’ni ve Noel Baba olduğuna inanılan Aziz Nicholaos’ın ölümü sonrasında yaptırılan Noel Baba Kilisesini gezebilir.

Patara Antik Kenti

Kaştan Fethiye giderken Kaş’ın en önemli antik kenti olan Xanthos Antik Kenti’ni, UNESCO Dünya Mirası Listesi‘ndeki Ksantos’ta kaya mezarlarında tarihe yolculuk yapabilirsiniz.

Kaşa Gittik Gözümüz Kaldı

Kaş’ın yakınındaki Yeşilçam filmlerinin çöl sahnesinin çekildiği Patara plajında denize girmek için ideal yerlerdendir. Denizinin çok derin olmaması ve incecik taşsız kumlar sizi cezbetmeye yetecektir.

Saklıkent Kanyonu

Kaş ve Kalkana yaklaşık 1 saat uzaklıkta bulunan Fethiye turizminde de adından sıkça bahsettiren Seydikemer ilçesi sınırlarında ki Saklıkent Kanyonu da gezip görülecek yer olduğunu bizde bu tatilimizde keşfetmiş olduk.